søndag 3. juli 2011

Iformkomming II

I dag våknet jeg med historiens verste gangsperr, og vurderte å ringe etter ambulanse. Den smerten, den smerten!

Dette må jo være omtrent som å føde, eller kanskje faktisk enda litt verre!

Vel.

Gangsperr er, for å være alvorlig, ganske moro. Man kjenner at man har brukt kroppen, og det er jo hele poenget med trening. Eller, kanskje ikke HELE poenget....

I dag bestemte jeg meg for å gå på tur i stedet for å gå på Elixia. Altså, nå går jeg på tur hver dag siden jeg har den lille brune....





....men i dag gikk jeg på en ekstra tur utover de vanlige turene.

Jeg bruker Endomondo, så jeg har full oversikt over hvor jeg går. I dag så ruten slik ut:


Her er noe av det som skjedde på turen:


  • Jeg så en bobil som hadde forvillet seg opp i Lien. Den letet nok etter bobilparkeringsplassen i Damsgårdsveien, men den finner man jo ikke i Lien! Dumme turister. 
  • Jeg hørte noen som gikk veldig fort bak meg da jeg hadde passert Spar Karensfryd. Da jeg skulle se hvem det var så jeg at det var en mann i 50-årene, godt ruset, som skrev tekstmelding...mens han gikk med en krykke. Jeg bestemte meg for å sette opp tempoet litt. Jeg har blitt forbigått av pensjonister i Stoltzekleiven, men bekrykkete narkomane??? You shall not pass!
  • Jeg traff et eldre (egentlig gammelt) ektepar med to små hunder. Svært små hunder. Og de hundene gjorde som alle andre små hunder gjør: De bjeffet som lille helvetet for å kompensere for manglende størrelse. Ugh! Jeg merker hvor glad jeg er for at jeg har en hund som bjeffer så sjelden at han kvepper når det kommer lyd av ham!
  • Jeg så en dame som prøvde å lukeparkere, og jeg velger å ikke si noe mer om det....
  • Jeg merket fort at t-skjorte, hettegenser og ytterjakke var litt VEL amatørish å kle på seg for en så lang tur. Da jeg kom hjem så jeg slik ut:


Det idiotiske uttrykket tok jeg på meg med vilje for å se kul ut. Det feilet. Totalt.

Men på tur har jeg vært!

Har du?

12 kommentarer:

  1. Tror nok det er mange - 0 til deg hvis vi virkelig teller etter...

    SvarSlett
  2. Hehe, jeg liker å vinne, så kanskje vi skal telle :)

    SvarSlett
  3. Jeg bryr meg ikke så mye om å vinne så det er bare å telle i vei! :)

    SvarSlett
  4. Du, jeg har en løsning på akkurat det:

    Man bryr seg bare om å vinne.....NÅR MAN VINNER!

    Ellers kan det være det samme :)

    SvarSlett
  5. Da har jeg ett plusspoeng jeg også. :D

    SvarSlett
  6. JEG har vært på hardere tur enn DEG! Jeg vinner!

    SvarSlett
  7. Jeg har flydd i dag. Hah! Den tenker jeg satt.

    SvarSlett
  8. E de der nokke då! Pingle. Sånne turer går eg nesten hver dag. Hvis du fikk gangsperre av det er du i dårlig form. Hakkje du hund?

    SvarSlett
  9. Kjære Anonym.

    Læreren i meg har tatt ferie, men jeg vil likevel be deg lese innlegget før du kommenterer.

    Jeg fikk ikke gangsperr av turen, og det kommer tydelig frem i innlegget. Ikke tydelig nok for deg, kanskje, men likevel....

    Turen var i tillegg til turene jeg går med hunden, noe som også kommer tydelig frem i innlegget.

    Og en som kommenterer anonymt har mistet retten til å kalle andre for pingle.

    SvarSlett

Anonyme innlegg blir slettet.