onsdag 31. juli 2013

Vinglepetter

Det nærmer seg valg, og jeg har i det siste benyttet meg av de ulike valgomatene som ligger på nettet. Det som overrasker meg er at jeg får ulikt resultat hver gang.

Noen steder skal jeg stemme Venstre, andre steder skal jeg stemme SV - og en av valgomatene sa at jeg ønsket Erna som statsminister. What am I to do?

Den siste jeg prøvde var denne. 60 spørsmål som omfattet alt mulig, og jeg innrømmer lett at det er mange ting jeg ikke har tatt stilling til. På de spørsmålene svarte jeg "vet ikke", og at det var mindre viktig. Det er sikkert mange som har sterke meninger om handlingsregelen, men det har altså ikke jeg. Nå skal det vel sies at det helt sikkert er mange som ikke vet hva handlingsregelen er eller hva den sier heller.... (hint: SPU, 4 %, statsbudsjett, underskudd)

Men i alle fall......

Denne gangen var resultatet helt nytt. Det ser slik ut:



Et parti jeg knapt nok visste at eksisterte.

Det er godt det er halvannen måned til valg ennå!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Anonyme innlegg blir slettet.