lørdag 11. desember 2010

En herlig desember

Jeg er bare så heldig!!

I år har det vært en fantastisk travel desembermåned for Lund. Jeg har hatt flere spillejobber enn noengang, og jeg har kost meg glugg og gløgg ihjel! Det er jo dette jeg vil gjøre!

Jeg har hatt svært mange konserter de siste ukene, og jeg har sunget med de mest fantastiske musikerne i hele verden, tror jeg.



Tom Brevik som skaffer meg masse jobber, Vidar Eldholm som var kapellmester i Frelsesarmeen, Pia Tømmernes som er en fantastisk saxofonist, Erlend Os som er en like fantastisk pianist (som jeg fikk gjøre en utrolig kul versjon av Oh, holy night sammen med), Heidi Lambach som jeg har sunget mye med og som stadig imponerer meg, Johan Sebastian Blum som er en cellist i verdensklasse med upåklagelig humør, jazzkvartetten Wayne (med Pia, Jan Tore Næss, Øystein Kvinge og Peter Sæverud) som er utrolige på alle måter, Sigrun Tveitnes som synger som en dyp gudinne, Lydia Hoen Tjore som jeg får hakeslepp av hver gang vi jobber sammen - og ikke minst mitt fantastiske kor Korall, som bare blir bedre og bedre!






I morgen skal jeg ha to konserter sammen med Fyllingsdalskoret og Lydia, og på onsdag en konsert med Laksevåg musikkforening og Korall. Når de konsertene er ferdige, kan julen bare komme!

Jeg ER heldig!

8 kommentarer:

  1. *rørt*

    Og vi andre er selvfølgelig glade for at vi kan skryte av at vi kjenner deg. *idetbløtehjørnet*

    SvarSlett
  2. Og jeg kunne godt nevnt min terningbestevenn Monika Solvig som det mest entusiastiske publikumsmennesket :)

    SvarSlett
  3. Sukk. Og den dype gudinnen føler seg akkurat like fantastisk priviligert som får spise kirsebær med kremen (nice ordspill!) og være med der det skjer. Jeg ELSKER det.

    SvarSlett
  4. Men det staves med en e. Priveligert. Selv klokken midt på natten. Ingen unntak når det gjelder rettskriving. Særlig ikke på Chris sin blogg.

    SvarSlett
  5. Jeg skulle aldri ha skrevet det ordet. Det ødela nattesøvnen min. Det var noe med den e'en som ikke stemte. Jeg kastet meg rundt i søvne, kaldsvettet, drømte om store e'er og ordbøker som overfalt meg. Etter en lang og utmattende natt sto jeg opp, slet meg ut i stuen, fant PC'en min og slo opp på http://www.dokpro.uio.no/ordboksoek.html

    Der sto det, svart på hvitt: Jeg hadde skrevet ordet feil, igjen!!

    Det heter ikke priviligert
    Det heter ikke priveligert

    Det heter privilegert.

    Nå har jeg rettet opp mine feil så godt jeg kunne. Mer kan ikke et meneske gjøre. Ei heller en dyp gudinne.

    SvarSlett
  6. Sigrun, nå ble jeg lettet. Et øyeblikk her lurte du meg nesten til å tro at det var med e. Det gjorde vondt. Såpass kan jeg si.

    SvarSlett
  7. Nei, dette skjønte jeg ikke noe av. Heter det privilEgert? Den kjøper jeg ikke.

    Privilegium, ja.

    Priviligert, ja.

    Men jeg ser at ordboken sier at det heter privilegert. Liker det dårlig. Svært dårlig!

    Kan vi starte en motstandsgruppe?

    SvarSlett
  8. Ja. Det kan vi. For det hørtes helt feil ut i mine ører også. Og jeg har spurt alle intelligente mennesker jeg har snakket med i dag hvordan de staver privilegert. Ingen staver det p-r-i-v-i-l-e-g-e-r-t. Jeg tror ordboken tar feil. Det kan vi ikke akseptere.

    SvarSlett

Anonyme innlegg blir slettet.