søndag 16. oktober 2011

Til helvete på første klasse. Igjen!

Fredag 21. oktober 2011 skal verden gå under. Igjen.

Mannen som er blitt selve definisjonen på crazy (og som burde blitt meldt til PPT da han gikk i barnehagen) har igjen spådd verdens undergang. Harold Camping hadde bare regnet feil sist gang, og på fredag går alt til helvete.



Ja, bortsett fra for de utvalgte, da. Og der kan jeg love deg kjøtt og pølse på at jeg ikke er. Ikke vil jeg tilbringe evigheten med mister Camping heller.

Sist gang - som var i mai -  ble det mye styr da verden ikke gikk under. Folk hadde solgt husene sine, og dratt til New York for å bli hentet opp. Men neida. Ingen ble hentet, og det hele ble en fiasko. Alt på grunn av en regnefeil, som nå er rettet opp.

Jeg har problemer med religion akkurat på grunn av slike ting som dette. Til og med JEG vet at det står i bibelen (ja, med liten b) at ingen vet når denne dommedagen skal komme. Tror det var Matteus som skrev noe sånt.

Jeg tenker at man trenger å gjøre en ting. En regel som står i bibelen, Koranen og alle de andre eventyrbøkene. "Gjør mot andre det du vil de skal gjøre mot deg". Hvis alle bare gjorde det, så trengte vi ikke noe annet. Ingen flere regler.

Moses var vel den som kom med reglene. Den hebraiske gutten som ble funnet i en kurv, oppdratt som egypter, tok livet av en slavedriver og gjemte seg. Det var ikke så bra å ta livet av folk, skjønner du.

Så ble han vel gjeter, eller noe, før denne busken plutselig tok fyr.


Jeg tenker vel at det var lite smart å sette fyr på en busk i så tørt landskap. Egentlig tenker jeg at Moses sikkert hadde røykt noen voksensigaretter......

Vel, han fikk iallfall beskjed om å forlate stedet. Og når brennede busker sier det, ja da drar du!


Egentlig ikke.

Jeg hadde ikke dratt hvis en brennende busk snakket til meg. Jeg lurer egentlig på hvorfor Gud sendte en brennende busk. Hvorfor ikke bare en busk som snakket? Da kunne man iallfall sjekket om det satt noen inni der, med bok og kart.

Moses tok iallfall med seg folkene sine fra det ørkenlandskapet de allerede bodde i, til et helt annet sted. Nemlig en ørken. Vel og merke etter alle disse landeplagene, som ærlig talt vitner om en Gud som har gått tom for ideer. Jeg mener, frosker? Når ble DET en landeplage?

Og i denne ørkenen vandret de i 40 år. Var det ingen som underveis spurte hvor de skulle? "Are we there yet?", liksom?

Og egentlig tror jeg det var her behovet for regler meldte seg. For man blir nok koko i hodet av å vandre rundt i en ørken i 40 år.

Så Moses skulle få ti regler av Gud. Og han blir borte i flere måneder.

Hva ville man gjort hvis lederen man har fulgt i 40 år plutselig forsvinner?

Man smelter selvsagt metall. Metallurgen i oss kommer visst frem i sånne situasjoner. Jeg tror jeg hadde valgt akkurat det samme. Jeg kjenner behovet for å smelte metall melder seg når det har vært valg og vi ikke helt vet resultatet.

Dessuten har jeg sett på Discovery at det er rimelig vanskelig å lage ting av smeltet metall. Likevel klarte disse menneskene i ørkenen å lage en kalv.  Kalven Kalle. Ganske så imponerende!



Så kom Moses tilbake med de 10 bud. Og man trenger ikke 10 bud, som jeg nevnte i sted. Man trenger det ene.

Og hvis denne Harold Camping hadde vært så jævla moralsk som han påstår å være, så hadde han ikke gått ut med sine dommedagsprofetier atter en gang.

Det finnes nemlig nok av idioter som tror på det.





3 kommentarer:

  1. Jeg ler og ler. Jeg kjenner faktisk noen som nok IKKE ville hatt en haug med frosker sprettende rundt!

    Uansett har du et poeng. Det ER litt rart at de bare vandrer rundt der i 40 år. 40 år er ganske så lenge!Faktisk har jeg heller aldri tenkt over denne kalven som de bare plutselig laget. Metallurgene. Pluss at jeg er veldig enig i denne ene regelen som er den eneste man egentlig trenger!

    SvarSlett
  2. Det skal være mellomrom mellom utropstegnet og faktisk. Bare sånn hvis du lurte.

    SvarSlett
  3. Haha, det var enda godt du sa det! Ellers må du bli igjen her på jorden på fredag. Og da sliter du!

    SvarSlett

Anonyme innlegg blir slettet.