lørdag 6. august 2011

Kokkedag med egenpleie

I dag skal jeg være helt alene og bare kose meg. Egenpleie er viktig for sjelen, og siden jeg ikke er ginger, har jeg sjel. Fornøyd med det!

Jeg har nå laget mat. Svinemørbrad, som jeg kjøpte i Danmark:



















På de to siste bildene synes jeg ikke retten kommer til sin rett (høhø). Det ser nesten ut som om jeg har stekt Nasse Nøff.

Litt larvelignende, men godt!

Nå til en ikke helt god språklig overgang:

Det er ikke så mange år siden jeg begynte å like fetaost. Jeg har alltid synes det var litt mye smak på den, og at den ikke passet til noe.

For noen år siden prøvde jeg atter en gang å bli kjent med mister Feta, og det ble til et svært godt vennskap. Faktisk så godt at vi nå nesten er kjærester. Jeg kan med hånden på hodet si at jeg ELSKER fetaost. For to år siden begynte jeg også å like grønne oliven, og da kom fetaostelskingen min HELT til sin rett!

Så gresk salat må jeg ha til:







Og selvsagt:








Nå skal det sies at jeg ikke drikker veldig mye øl. Eller, det kommer vel an på hvem du sammenligner meg med, men jeg har ennå til gode å oppdage øl som tørstedrikk. Det blir veldig feil for meg, for jeg er fremdeles såpass lite voksen at jeg drikker øl for å bli mindre edru. I tråd med feta- og olivenelskingen, prøver jeg nå å øve meg på å bruke øl som tørstedrikk.

Da jeg kjøpte øl på butikken i går, hadde jeg min første jeg-ser-ut-som-en-alkoholiker-opplevelse. Jeg trappet opp på butikken sånn ca midt på dagen, iført treningsbukse (som hadde matflekker på seg, som jeg ikke oppdaget før jeg var hjemme igjen), svart jakke og caps. Jeg manglet bare verdens styggeste fottøy: Crocs. Der går grensen for meg, så jeg hadde noen litt småslitte Adidas-sko, som jeg ennå uttaler med trykk på i-en. 

I alle fall..... Jeg var altså på handletur, og kom til kassen med:

6 øl.........og:




..............en pakke fiskekaker.

Og det var alt. Det ER jo alkoholikermat!

Uansett.... I kveld skal jeg bare nyte å være helt alene.

Det anbefales å gjøre fra tid til annen.


God kveld!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Anonyme innlegg blir slettet.