torsdag 24. november 2011

Nei, så tjukk du er blitt!

En rapport fra OECD viser at 10 % av alle voksne nordmenn er overvektige. Det har vært en eksplosiv økning, sier de.

Greit nok.

Så hører jeg på radioen at lederen for Landsforeningen for overvektige mener at samfunnet må tilpasses de overvektige. At setene på bussene og annen offentlig transport må bli bredere, slik at de overvektige får plass i ETT sete? Ellers kan de føle seg unormale.

Er ikke det feil vei å gå?

Kan ikke de pengene det ville kostet gå til å gi de overvektige gratis frukt og grønt, gratis kostholdsveiledning og gratis trening?

Det blir som om jeg skulle forlange at folk ikke bruker brunt og grønt fordi jeg er fargeblind.

Ta ansvar for deres eget liv, for faen!

1 kommentar:

  1. Ja, jeg er enig. Det gir da ut noen feile signaler? Jeg tenker de kunne gjort ting annerledes. Frukt og grønnsaker og andre sunne matvarer behøver ikke nødvendigvis være gratis, men MYE rimeligere. Jeg tenker og at ALLE har godt av det. (Så liksom for meg vekten foran fruktavdelingen. ER jeg tung nok til å få gratis mat?) Gratis trening til folket! Det hadde fått overvektsproblemet ned PLUSS at mange mennesker hadde hoppet rundt gladere. Trening er en god ting, uansett kilo.

    SvarSlett

Anonyme innlegg blir slettet.