torsdag 10. november 2011

Uferdige ferdigheter

Jeg er talentløs på mange områder. Ja, og selvgod på andre.

Min største talentløse egenskap er nok det å tegne. Jeg får det liksom ikke til. Det er en diskrepans mellom det jeg ser inni hodet mitt og det jeg får ned på papiret. Samme hvor lenge jeg prøver.

Når jeg skal tegne mennesker, blir de omtrent slik:







Menneskene er jeg ganske fornøyd med, i grunnen. Dyrene, derimot.... Å, hjelpe du meg!

Alle dyr som ikke tegnes som pinnedyr (ja, ikke FAKTISKE pinnedyr) blir bare....snåle? Og de får to bein i de aller fleste tilfeller. Slik som denne hunden:







Denne sauen skulle få fire bein, men da så det plutselig ut som to menn inni et sauekostyme. Og jeg er usikker på hva hodet til denne sauen er modellert etter.....








Så slik er det. Jeg er tegnetalentløs. Jeg skulle egentlig ønske jeg kunne tegne, men jeg innser at det ikke helt ligger for meg.

Ha en fortryllende aften!







4 kommentarer:

  1. Haha! Jeg har innsett det samme. Elevene mine ler HØYT når jeg tegner på tavlen. Det hele er i grunnen ganske så vittig!

    SvarSlett
  2. Alle kan tegne! Sjekk ut boken "Å tegne er å se". Du vil bli overrasket :)

    SvarSlett
  3. Ja, jeg er vel enig i at alle kan tegne. Jeg er egentlig mer skuffet over hvor dårlig jeg KAN tegne, og den nevnte forskjellen mellom indre tegning og faktisk tegning.

    SvarSlett
  4. Jeg kan ikke tegne jeg heller, men har mer lyst til å kunne synge. Kan ikke det heller. Eller joda, kan, men BØR ikke!

    SvarSlett

Anonyme innlegg blir slettet.