tirsdag 17. mai 2011

Meningsytring

Jeg synes egentlig at folk generelt er litt for pedagogiske i hverdagen. Folk virker redde for å gi beskjed. (Kanskje unntatt på nett, når man kan skrive anonymt. Da er man voldsomt tøff!)

Man merker det godt når man kjører bil. Jeg har kjørt bil i mange land i Europa, og nedover der er det helt andre regler som gjelder. Der fløyter man, der hytter man, der banner man og der steiker man.





Ikke at alt det er så bra (road rage vil man jo ikke ha), men her i Norge gjør vi liksom ingenting?

Trauste, er vi.

Vi holder irritasjonen inni oss, og så får vi hjerteinfarkt og dør. Eller vi får magesår og dør.

Nei, jeg er ikke et hakk bedre selv. Selv om jeg bruker fløyten i bilen fra tid til annen. Til stor forskrekkelse for andre.

Så derfor er jeg glad i sånne ting som f.eks blogger. Der man kan lufte sine irriterte meninger, og bli ferdig med det. Der man kan få ut alt i skrift, og kanskje se tilbake på det senere og humre over egen frustrasjon. Humring er nemlig en fin ting, og noe vi bør gjøre mer av i hverdagen.

Kanskje noen synes at f.eks denne bloggen blir for negativ? Det er også helt greit. Akkurat som jeg har rett til å skrive mine meninger, har du rett til å la være å like dem. Du har rett til å være uenig, og gi beskjed om det (så lenge du ikke er anonym, da...)

Men jeg har også funnet et godt triks når det gjelder blogger jeg ikke liker.

Jeg lar være å lese dem!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Anonyme innlegg blir slettet.