lørdag 30. januar 2010

Jeg er bare meg selv, alle andre finnes allerede.

Av og til opplever man at noen kanskje synes at man tar for stor plass i omgivelsene, at man er så syndig at man stikker seg fram av og til. Det likes ikke av alle.

Jeg skjønner ikke det, jeg. Så dum er jeg visst.

Jeg liker at folk er litt anderledes. Jeg liker at folk har talenter som de viser fram, det rører meg. At folk er flinke på noe, og veldig gjerne flinkere enn meg. Det gir meg lyst til å bli bedre, det gir meg lyst til å yte mer.

Jeg har vært så syndig å tro at janteloven ikke er allestedsnærværende, men jeg tar visst feil. Den sniker seg inn på de merkeligste steder, og gjerne hos folk man absolutt ikke skulle tro hadde den på seg. Men der er den. I en lomme et sted, gjerne gjemt litt vekk - men den er der.

Men jeg er glad for at jeg merker at jeg ikke bryr meg om den mer. Jeg måtte bli voksen før det skjedde, men det skjedde til slutt.

Jeg fortsetter å stikke hodet fram jeg.

Jeg er bare meg selv. Alle andre finnes allerede!

6 kommentarer:

  1. Hei "lektoren".

    Her har du en liten utfordring, klarer du denne er du god!

    Takkforkommentarenpåbloggenmin.Setterprispåomdunestegangbenytterdittegentligenavn.Orddelingerkanskjeikkeminsterkesteside.Duerlærerpåfulltid(heledøgnet)skjønnerjeg...(:Haenriktiggodhelg!...manlærersålengemanlever...skalnotereorddelingbakøret. :)

    SvarSlett
  2. Wow.... Hvis det er et av dine krav for å være "god", så bør du etter hvert legge listen endel høyere...

    Og orddeling er uansett en skam - iallfall når voksne mennesker gjør det. Og DET står jeg for!

    SvarSlett
  3. Og jeg leste bloggen din for å få litt tips til interiør - og det fikk jeg :) Så takk for det!

    SvarSlett
  4. Så bra!
    Ha en fortsatt fin kveld og masse lykke til med ny bolig. Gratulerer.

    SvarSlett
  5. Jeg liker hodet ditt, jeg. Så jeg setter pris på at du fortsetter å stikke det frem!

    SvarSlett
  6. Er det ikke deilig å være voksen?

    SvarSlett

Anonyme innlegg blir slettet.