onsdag 30. januar 2013

Må jobba!

Jeg liker å høre på radio. Hver morgen er det en del av ritualet, både hjemme og i bilen. Jeg hører på Morgenklubben med Loven&co (må synges, selvsagt) på Radio Norge. Storflotte greier, selv om en av disse tre radiovertene kan bli i overkant irriterende hver fredag...

På radio er man veldig sjeldent velsignet med reklame. Den er som oftest en forbannelse, mest fordi at de fleste radioreklamer er så usigelig dårlige. Noen er faktisk så elendige at jeg må skru ned radioen når jeg hører dem komme. Jeg er i utgangspunktet ikke noe morgenmenneske, så noen av reklamene blir jeg bare sint av. Jeg skipper hele irritert-stadiet, og blir sint.

Men nå for tiden går det en reklame for finn.no som er HELT fantastisk. Det er en reklame bestående av flere "episoder", med en sjef - her en mann fra ca Stord -  som er veldig opptatt av at den ansatte - her en mann fra østlandsområdet - "må jobba". De har truffet veldig blink med dialekten!

Noen gullkorn fra reklamen:

  • "Må´kje svara feil, må svara rett!" (på spørsmål om den ansatte trenger ferie, noe han selvsagt trenger)
  • "Må jobba, veit du! Du må venta med ferie, må jobba!"
  • "Må jobba! Må jobba itte takten!" (mens sjefen slår på en tromme)
Faktisk får jeg lyst å selge noe på finn.no bare på grunn av denne reklamen :)

5 kommentarer:

  1. Hei Chris! Gøy at du liker det du hører på radio fra oss. Her er alle gullkornene samlet på en plass: http://soundcloud.com/pusefinn

    SvarSlett
  2. Flere kommentarer på denne, gitt. Alle anonyme. Igjen: Innholdet er greit. Ja, jeg kan helt sikkert trenger å jekke meg ned litt av og til. Iallfall hvis man tror at jeg er akkurat slik jeg fremstår i mine spissede innlegg på bloggen. Helt greit. Men at noen skal kommentere det uten å kunne stå for sine egne meninger er ikke greit. Det er feigt og for enkelt. Skriv under med navn, så skal kommentarene meget gjerne bli stående.

    SvarSlett
  3. Exempel for mest iriterende: Garderobemannen!

    SvarSlett
  4. God eksempel for reklame som får en til og skru radioen ned : Garderobemannen

    SvarSlett
  5. Glad eg fant denne.Har høyrt ((du må jobba-jobba-jobba-)) i forbifarten mens eg jobba,og heldt på å le meg skakk.Takk for at du hjelpte meg å finne desse morosame snuttane.Jobba med magemusklane.:)

    SvarSlett

Anonyme innlegg blir slettet.