lørdag 9. juli 2011

Nextgentel vs. Telenor

Jeg har byttet leverandør. Nettet mitt var svært ustabilt da jeg hadde abonnement gjennom Nextgentel. Jeg ga beskjed flere ganger enn jeg gidder å tenke på, og hver gang fikk jeg ny router. Funket ikke, og jeg ga beskjed igjen. Ny router. Ond sirkel. Jeg føler nå i ettertid at de bare prøvde å hale ut tiden, for de må jo vite at dette ikke kommer til å funke?

Hver gang jeg ringte måtte jeg gjennom samme leksen. Slå av routeren, ut med ledninger, slå av maskinen ("Kan det være maskinen som er problemet, kanskje?"), flytte router. Sist gang foreslo de at jeg bare kunne ha kabelen koblet til, siden det så ut til å være mer stabilt da. Godt forslag, når HELE poenget er å ha trådløst internett.

I tillegg fikk jeg purring på en regning jeg betalte for sent? 61 kr. Jeg skrev til dem, og spurte om det ikke var rimelig at jeg skulle slippe å betale det gebyret når nettet mitt forsvant flere ganger i timen? Jeg skrev at det var da merkelig at hvis jeg var for sen med betaling fikk jeg gebyrer, men når de ikke klarer å levere den varen jeg betaler for, så skal ikke de få noen "gebyrer"?

De svarte at det kunne de ikke svare på hvis jeg ikke ringte til dem. Disse 61 kronene ble et prinsipp for meg, og jeg måtte ringe til dem. (og selvsagt sitte nesten 30 minutter i telefonkø). Der fikk jeg de rareste forklaringene og bortforklaringene, og jeg måtte til slutt spørre om denne damen jeg snakket med hørte sine egne ord, og og om hun var svimmel. Jeg fikk ettergitt gebyret etter 3 mnd med krangling. Jeg synes det er helt hårreisende.

Det var egentlig dråpen, kjenner jeg. At de var så smålige når jeg har slitt med dem i flere år, og blitt lovet gull og kjempegrønne skoger hver gang jeg har vært i kontakt med dem. Og å be dem ringe meg opp igjen når de er ledige, har vært umulig. Jeg har selv måttet sitte i telfonkø i det som føles som timesvis. Noe som selvsagt koster en liten haug med penger.

Det vittige er at da jeg sa opp - via Telenor -, ja da ringte NexGentel meg hver dag, flere ganger for dagen. Jeg tok ikke telefonen EN gang. (Jeg skjønner i ettertid at jeg burde tatt den, og svart med en sånn "meny" som de har. "For english menu, press 9")

Jeg har altså byttet til Telenor, og har ikke hatt problemer siden. Mye raskere, superstabilt nett.

Så DET så!

4 kommentarer:

  1. Hei, Chris.

    Vi jobber kontinuerlig med å forbedre oss, og ønsker å se litt nærmere på det du tar opp i innlegget ditt. Om du har anledning til det, hadde vi satt stor pris på om du hadde delt dine tanker rundt dette i en epost til ros-ris@nextgentel.no. Ta gjerne med ditt kundenummer, eller eventuelt navn og fødselsdato, slik at vi kan sjekke opp i hendelsesforløpet.

    Håper vi hører fra deg.


    Med vennlig hilsen
    NextGenTel

    SvarSlett
  2. Hehehe. Fantastisk bra skrevet og god historie :) Googlet litt rundt for å få de virkelige gode erfaringene vedrørende bredbånd fra NextGenTel, og det er oppe og vedtatt at det ikke blir de. Hoi hoi.

    SvarSlett
  3. Jag har samma problem med nextgentel,nettet er allt før ustabilt! Funderar på att byta til Telenor

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg har ikke hatt noen problemer etter at jeg byttet. Nextgentel kan ta seg en bolle!

      Slett

Anonyme innlegg blir slettet.