torsdag 10. mars 2011

Paradise Hotel

Jeg skulle prøve. Jeg skulle stille med åpent sinn, og være helt fordomsfri.

Jeg skulle se første episode av Paradise hotel.

Å, fytti helvete!

Jeg prøvde virkelig. Jeg gjorde det, altså. Virkelig hardt, virkelig lenge.

Men jeg fikk det ikke til.

Jeg har til vanlig svært lav toleranse når det kommer til idioti, og når folk i tillegg ser ut til å ville være idioter - og det på TV - takler ikke hjernen min dette. Ikke på noen måte, ikke på noe nivå. Hvis folk i tillegg gjør seg dummere enn de er, for å virke sjarmerende (?), tilter jeg totalt.

Det hjalp ikke engang å bruke fingerpersiennetrikset som jeg ofter tyr til når jeg ser på noe som oppfattes som pinlig. Det hjalp ikke med pute foran ansiktet. Det eneste som hjalp var å skru av. Og vaske både øyne og ører. Å se det helt uten beskyttelse er antakeligvis skadelig for både øyne og sinn.

For DETTE er ubegripelig ubehjelpelig tanketomt!

Jeg tenker på de etterlatte. De som sitter hjemme og venter. Til dere kan jeg bare sende min kondolanse. På den annen side - hvis oppførsel er et resultat av arv og miljø, har dere feilet på alle viktige punkter. Når hun ene sier at pappaen hennes synes det er dritkult at hun er med, mister jeg helt kontrollen over mine egne reaksjoner.

For ALT handler om utseende, six-pack, pupper og hår. Kjempespennende! Med sitater som: "Når jeg blir full tar junior litt over. Da blir jeg ganske gratis!", er vel listen lagt for denne gang. Og ligge er vel et stikkord her.  For det handler om puling. Helst puling med så mange som mulig på kortest mulig tid. Og så vidt jeg kan forstå, alltid i fylla.



Og så går de og gruer seg til å se seg selv på tv, fordi de ikke husker hva de gjorde i fylla. Konsekvensanalyse på høyt plan.

Og det er DEN greien jeg ikke skjønner meg på. At man ikke tenker noen år frem i tid, til når man skal søke seg jobb. Eller, de fleste tror vel at de skal bli kjendiser etter dette, noe som er veldig "in" nå for tiden. Å bli kjent for ingenting. Og da trenger man jo ikke jobb!

Men akkurat DET varer ikke så lenge. Og da sitter du der, kjent som hun som pulte 3 menn på tv. Skikkelig herlig å ha på cv'en.

I dagens multimediale samfunn tar det jo ikke LITT tid å finne ut hva folk har gjort i sitt liv. Arbeidsgivere GJØR jo dette, og så sant du ikke skal ha jobb som stripper er nok ikke Paradise hotel et aktivum i NOEN yrker.

Men jeg er mest overrasket over den tydelige mangelen på normal folkeskikk og en viss grad av sosial intelligens. For det ER ikke sosialt intelligent, dette her! Og dette med intelligens er kanskje ikke så kjent for disse stakkars individene, etter følgende sitat å dømme: "Det virker som du har noe mellom øra, det skal du bare ta positivt i hvert fall."

Å, fytti helvete!

Måtte de bli værende på det hotellet til evig tid.

Amen.

9 kommentarer:

  1. Haha! Jeg blir glad av sånne innlegg. Skal huske beskyttelse om jeg noen gang igjen skulle forsøke meg på å se en episode! Og er veldig enig med du. La dem bare bli på hotellet, for alltid!

    SvarSlett
  2. Ja, og hvis det der er paradis, så melder jeg meg på chartertur lukt til heite helvete!

    SvarSlett
  3. Jeg prøvde jeg også, men måtte gi opp etter 5 minutter. Jeg ble rett og slett litt kvalm. Nå får jo jeg helt fnatt av jakten på kjærligheten også, så det er kanskje ikke så rart...

    SvarSlett
  4. Forståelig, Kristine. Jeg skjønner ikke helt denne kikker-trangen folk har når det gjelder slike ting som dette. Dessuten tror at hvis man ser for lenge på slikt, så kan man bli sånn!

    SvarSlett
  5. Eg måtte gje opp ette 2 minutta. Veksla blikk med husbond og fekk heilt latterkrampe. Nåke så sinnsjukt talentlaust!!! Hilde

    SvarSlett
  6. Jeg så en halv episode av dating i mørket på NRK3 for noen uker siden. Det var også pinlig, men på en helt annen måte.

    Jeg lurer på hvordan folk helt åpent kan si at de liker å se på Paradise Hotel. Enten er de ekstremt modige, eller så er de ekstremt dumme. Jeg vet hvilket alternativ jeg går for.

    SvarSlett
  7. Så godt å lese at det fremdeles finnes unge mennesker med slike holdninger som deg/dere. Da er det ennå håp for verden. Du må ha fått god oppdragelse. For Paradis Hotell er søppel!!

    SvarSlett
  8. Jeg tror oppdragelse har lite med saken å gjøre. Jeg tror det handler om selvinnsikt og sosial intelligens. Jeg kjenner mange som ikke har fått strålende oppdragelse - meg inkludert - som har samme holdning til dette.

    SvarSlett

Anonyme innlegg blir slettet.