lørdag 2. februar 2013

Anonymitet vs. meninger

Jeg er fullt innforstått med at når man har en blogg der man uttrykker sine meninger, så er det folk som vil være uenige med en. Det er selvsagt helt i orden. Uenighet fører til diskusjoner som igjen kan føre til nye synspunkter, noe jeg ser på som udelt positivt.

Dessverre er det noen som legger igjen anonyme kommentarer som bare er sjikanerende. Disse menneskene har ikke mot nok til å stå for det de mener, og det sier mer om dem enn om meg, mener jeg.

På det forrige innlegget fikk jeg to kommentarer fra anonyme lesere. En av dem mente at jeg var et gjennomsnittsmenneske, og den andre mente at jeg nok ble sint på reklamer på radio fordi jeg ikke ble et idol, og fremdeles synger litt surt innimellom. Det hadde ingenting med saken å gjøre, men denne personen hadde nok behov for å slenge litt drit.

Flott det.

Jeg hadde latt kommentarene stå hvis dere hadde hatt baller nok til å skrive under med fullt navn. Det hadde dere ikke. Dere skjuler dere bak en pc, og det må dere gjerne gjøre. Men kommentarene blir slettet. Ikke på grunn av innhold, men på grunn av kommenterernes feighet.

Du kan godt si at jeg sutrer eller klager eller gjør hva som helst. Men jeg gjør det under fullt navn, og jeg står for det.

Rock on!






2 kommentarer:

  1. Flere kommentarer på denne, gitt. Alle anonyme. Igjen: Innholdet er greit. Ja, jeg kan helt sikkert trenger å jekke meg ned litt av og til. Iallfall hvis man tror at jeg er akkurat slik jeg fremstår i mine spissede innlegg på bloggen. Helt greit. Men at noen skal kommentere det uten å kunne stå for sine egne meninger er ikke greit. Det er feigt og for enkelt. Skriv under med navn, så skal kommentarene meget gjerne bli stående.

    SvarSlett
  2. Og som en av dere anonyme spurte om: Er det viktigst for deg å finne ut hvem som skrev det, eller å ta innover deg det som ble skrevet? Det handler HELLER ikke om å finne ut hvem som skrev det. Det er et prinsipp. Man kommenterer ikke anonymt på nettet. Fullt navn eller hold kjeft.

    SvarSlett

Anonyme innlegg blir slettet.