søndag 25. juli 2010

Kunsten å gjøre ingenting

Siden jeg kom hjem fra en lang ferie, har jeg klart å gjøre omtrent ingenting. Jeg tenker at det å gjøre ingenting er en kunstform.

Jeg har gjort ingenting hjemme.

Jeg har gjort ingenting på tur med Theo.

Jeg har gjort ingenting.

Og det er DET som er ferie for meg. Det kan være ganske stressende å ikke gjøre noe. For man har da alltid noe som MÅ gjøres? Vaske hus og klær og hundepledd, forberede neste arbeidsår og studieår, få bilen på service, børste hunden og klippe dens klør, sende tilbake noe til Posten som de har spurt etter 3 ganger nå, henge opp ting på veggene, gå på Ikea for å kjøpe flere ting som kan henges opp på veggene....

Det er lettere og kjekkere å gjøre på ingenting. Bare daffe rundt. Sove til kl 12. Gå en rolig tur med hunden - uten en bekymring i verden. Spille Wii midt på en solfylt dag og drite i hva andre mener om det. Drikke champagne og spise pizza. Spille Angry Birds til man sovner. Drikke øl og se på teite tv-serier.

Uten EN bekymring i verden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Anonyme innlegg blir slettet.