tirsdag 22. mars 2011

Mister Effektiv

Jeg er svært effektiv.

Jeg er effektiv på jobben. Jeg retter fort og jobber fort. I stedet for å printe ut 43 skriv og skjema om utviklingssamtaler, sender jeg dem hjem på mail. Effektivt! Mens noen har innstilling om at ikke alle foreldre leser mail, har jeg en innstilling om at hvis jeg bare sender sånne ting hjem på mail, så må de lese mail. Oppdragelse og forventning.

Effektivt!

Jeg er effektiv i trafikken. Jeg kjører aldri under fartsgrensen, og jeg holder jevn fart stort sett hele tiden. Jeg leser trafikksituasjoner, og plasserer meg i riktig fil når jeg kjører. Jeg bruker blinklys, og synes det er viktig å skape flyt i trafikken. Effektiv!

Damen som kjørte foran meg hjem fra Hjellestad i dag hadde tydeligvis ikke samme oppfatning. Jeg mener det er svært ueffektivt å kjøre i 50 hver gang det er en veistrekning uten svinger, og i 20 hver gang det kommer en sving eller en bil i mot. Hvis det kommer en buss i mot, må man selvsagt stoppe helt opp.

Lite effektivt!

Jeg er effektiv når jeg er på tur med hunden. Jeg er IKKE på søndagstur med barn, jeg er på TUR med hunden. Jeg går fort og vet nøyaktig hvor jeg skal. Effektiv!

Men jeg ELSKER å sulle og dille! Jeg er en mester i å prokastinere, og jeg kan gjerne sitte og snakke om helt andre ting når man skal jobbe med noe.

MEN:

Når jeg først setter i gang.......ja, da er jeg effektiv.

Jeg forventer ikke at andre skal være det. I trafikken, for eksempel. Jeg forventer ikke at du skal være effektiv, men jeg forventer at du lar meg være det.

Jeg lurer jo egentlig på hvorfor jeg er så effektiv? Jeg skal jo ikke rekke noe!

Men jeg VET hvorfor!

Det er fordi jeg er så lat! Hvis jeg får unna arbeidet, får jeg mer tid på sofaen med mine favoritt-tv-serier!

Effektivt :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Anonyme innlegg blir slettet.