søndag 4. desember 2011

Kirkoman

På denne tiden av året blir jeg alltid litt kirkoman. Ikke fordi jeg på noen måte er noe som helst kristelig, men fordi jeg synger og dirigerer mye i disse vakre byggene. For de er vakre, kirkene. I klang. Innholdet har jeg fremdeles lite til overs for, men det får bli et annet innlegg.

I dag begynte oppkjøringen mot julekonsertene, og det er alltid kjekt. Det er kjekt å få dirigere Korall, og jeg gleder meg alltid til vår årlige julekonsert i Birkeland kirke. I dag var vi også i Birkeland kirke og sang. Siden jeg som sagt ikke føler meg hjemme i kirken, ender jeg selvsagt ofte opp på gudstjenester der det skal være både dåp og nattverd. Slik ble det også i dag, og etter å ha tilbrakt to og en halv time i kirken, fikk jeg endelig slippe ut. Dette er en del av promoteringen vår, og det var kjekt at det var så mange folk der og hørte på oss.  I mitt hode tenker jeg likevel at de kanskje kan la være å ha nattverd når de har dåp. Familier, og ikke minst de andre små barna,  har på ingen måte tålmodighet til å sitte stille så lenge. JEG har ikke tålmodighet til å sitte stille så lenge!

Vel, vel.

Neste gang vi skal synge, er mandag 12.desember i Sandviken kirke. Det starter kl 19, og vi skal synge sammen med to andre kor. Jeg tror det blir bra også :) Hvis du ikke har sjansen til å høre oss i Birkeland kirke, kan du veldig gjerne komme i Sandviken kirke.



Deretter er det den store konserten i Birkeland kirke. Torsdag 15.desember kl 20.

Det er alltid stas med denne "hjemmekonserten" vår. Det pleier å være stappfullt i kirken, og koret vil garantert gi deg julestemning. Jeg vil driste med til å si at vi har et meget julete program i år, med noen kjente, norske julesanger - og noen fra det store, kjente utland. Ja, for du har vel vært der?

I tillegg til dirigeringen skal jeg selv ut og synge i opptil flere kirker.

Håper å se noen kjente fjes i salen :)


2 kommentarer:

  1. Enig Chris! En barnedåp bør være kortere! Jeg tror ærlig talt kirken benytter anledning når de vet det kommer så mange ukjente kirkegjester til å "lure og lokke" dem i nattverdsfella. Som om de må bevise at de ikke BARE er i kirken pga barnedåp...

    SvarSlett
  2. Nattverdsfellen. Bra ord! Og jeg er enig med deg. Og jeg tror at folk får enda mindre lyst til å gå i kirken når det gjøres på denne måten.

    SvarSlett

Anonyme innlegg blir slettet.